Jak bojovat s nadváhou?

Pokud máte nějaké to kilo navíc, je důležité rozlišovat, zda se jedná o nadváhu či obezitu. S tím vám může pomoci například BMI kalkulačka BMI kalkulačka.cz. Do kalkulačky zadáte svůj věk, pohlaví, výšku a váhu a ona vám dokáže vypočítat, zda je vaše váha v normě, máte nadváhu nebo již máte obezitu 1. či 2. stupně.

S nadváhou se nepojí tolik zdravotních rizik, jako v případě obezity, ovšem nejlepší bude, pokud se na svůj životní styl zaměříte teď, dokud ještě nemusíte řešit skutečnost, že jste obézní. Vysoká váha je rizikovým faktorem pro kardiovaskulární onemocnění, vysoký krevní tlak, cukrovku nebo třeba metabolický syndrom.

chůze

Jak tedy bojovat s nadváhou?

Zaměřte se na svůj jídelníček. Určitě víte, v kterých částech svého stravování děláte chybu a na co se zaměřit nejvíc. Dbejte především na to, abyste měli ve svém jídelníčku dostatečný příjem kvalitních bílkovin. Ty vás zasytí na dlouhou dobu a nebudete mít hodinu či dvě po jídle už zase hlad. Kvalitní bílkoviny získáte například z masa, ryb, tvarohu, vajec nebo třeba i luštěnin. Také se zaměřte na příjem komplexních sacharidů a tuky konzumujte hlavně ty nenasycené. Ty najdete především v rostlinných zdrojích tuku.

zdravá strava

Nezapomeňte do svého jídelníčku zakomponovat také dostatek ovoce a zeleniny. ovoce byste měli zkonzumovat alespoň dva kousky denně a se zeleninou uděláte nejlépe, když si dáte alespoň trochu ke každému jídlu, které budete přes den jíst. Pokud vám nechutná syrová zelenina, můžete zvolit jiný způsob její úpravy, třeba grilovanou či dušenou.

Zapojte do svého životního stylu i pohyb. Pokud nejste zvyklí cvičit, pro začátek je skvělý způsob pohybu prostá procházka. Svižné procházky jsou vhodné i pro ty, kteří mají vysoký stupeň obezity. Rychlými procházky získáte lepší fyzičku a můžete později přejít k dalším druhům cvičení.